6.07.2011

Günlük Cilt Bakım Ürünlerim

Bu yazıda size günlük cilt bakımımda neleri kullandığımdan bahsedeceğim.
Yaklaşık 2 ay önce aldığım bu ürünleri, her gün düzenli olarak kullanıyorum. Bu süre sonunda ürünler hakkında sağlıklı yorumlarda bulunabileceğimi düşünüyorum. 

Günlük nemlendirici olarak önce Biotherm kullandım, ardından Rexaline, o bittikten sonra da Estee Lauder'a geçiş yaptım. Neden Estee Lauder'a geçtim diye sorarsanız, zaten aklımda Estee Lauder vardı. Sephora'ya alışveriş için gittiğimde Sephora'nın o güne özel Estee Lauder kampanyası vardı ve cilt analiz aracı ile cildimi inceledik. Cildimin neme ve ilk kırışıklıklara karşı  korumaya ihtiyacı olduğunu belirledik ve nemlendiricimi, göz çevresi kremimi ve toniğimi Estee Lauder'dan aldım. Bunların yanında serumlarım da Estee Lauder'dan...


Bu ürünleri kullanım sıram şöyle;
  • Yüzümü temizliyorum (makyajım varsa Sephora makyaj temizleyici köpük ile, yoksa sadece su ile).
  • Estee Lauder Perfectly Clean toniği pamuğa damlatarak yüzümü siliyorum.
  • Ardından Estee Lauder Advanced Night Repair Serum ya da Perfectionist Serum'u kullanıyorum (Bu serumları size bir sonraki yazıda anlatacağım.).
  • Nemlendiricim göz çevresi için fazla yağlı olup butonlara neden olabileceğinden, önce göz çevreme Estee Lauder Advanced Night Repair Eye uyguluyorum ve küçük dokunuşlar ile göz çevreme yediriyorum.
  • Bir süre bekledikten sonra  Estee Lauder Hydrationist nemlendiricimi uyguluyorum.

Estee Lauder Hydrationist, benim günlük nemlendiricim. Normal ve karma ciltler için uygun bir ürün. Ben de karma cilde sahip olduğum için bu ürünü tercih ettim. Özellikle kokusuna aşık olduğum bu nemlendirici, cildimin ihtiyacı olan nemi sağlıyor. Ayrıca sürdükten sonra cildim inanılmaz yumuşak oluyor. 50mL olduğu için rahatlıkla uzun süre kullanılabilir. Ben 2 aydır düzenli kullanıyorum, henüz üçte birini ancak bitirdim.





Estee Lauder Advanced Night Repair Eye, göz çevrem için tercih ettiğim bir ürün.Özellikle göz çevremin yoğun neme ve kırışıklığa karşı yardımcı bir ürüne ihtiyacı vardı. Advanced Night Repair Eye, bu isteklerimi karşılayan bir ürün oldu. Ancak kullanırken çok dikkatli olunması lazım. Yanlışlıkla gözünüze kaçırırsanız çok fena yakıyor = ) Yine 2 aydır kullanmama rağmen çeyreğini bile bitiremedim. Çok bereketli bir krem = )





Estee Lauder Perfectly Clean günlük kullandığım toniğim. Bu ürünü alana kadar düzenli tonik kullanmıyordum. Hatta hemen hiç tonik kullanmıyordum. Ancak siyah noktalarım ve gün içinde cildimde oluşan yağlanmanın hemen hemen yok olmasından sonra, "Neden daha önce tonik kullanmadımm?!?" diye kendi kendime kızdım = ) Şişeyi ilk gördüğümde bu tonik asla bitmez dedim, ama şimdiden yarısından fazlasını tükettim.



Genel değerlendirmeye gelirsem;
  • Yüzümde, özellikle de göz çevremde yer alan kırışıklıkların açıldığını farkediyorum. Bu nedenle doğru ürünler seçtiğimi düşünüyorum.
  • Daha önce hangi ürünü kullandıysam kullanayım, hep burun bölgemde ya yağlanma ya da kurumaya neden olurdu. Bu ürünler ile burun bölgemde hiçbir sorun yaşamıyorum.
  • Çok gözenekli bir cildim yok, ancak özellikle burun bölgemde ve çene bölgemde siyah nokta ve gözenek sorunu yaşayabiliyordum. Bu ürünler ile birlikte komedon kullanmaya da başladım ve gözenek sorunum bitti diyebilirim.
  • Tonik, serum, göz çevresi kremi ve nemlendirici cildin için çok fazla diye yorumlar aldım. Ancak bunların cildimde herhangi bir sivilce, kızarıklık ya da soruna neden olmadığını söylemek istiyorum. 
  • Bu 4 ürün artık benim için vazgeçilmez. Cildim çok yumuşak, ihtiyacı olan neme sahip ve sağlıklı. 
Siz de karma cilde sahipseniz ve cilt bakım ürünlerinizi yenilemek istiyorsanız, Estee Lauder'ı size gözü kapalı önerebilirim. 

16 yorum :

  1. benim de cildim karma.. önerilerini dikkate alacağım... paylaşımına teşekkürler...

    bebegimincicileri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Mutlaka estee süper bir marka..bir çok makyaj ürününü kullanıyorum..fakat bana kalırsa daima cilt bakım ürünlerini dermatolojik eczane ürünlerinden secmeliyiz diye düşüyorrum hacercim...ne de olsa bunlar cilde yatırım...

    YanıtlaSil
  3. eczanede satilan urunler daha iyi oldugu icin orada satilmiyor. bu bir pazarlama stratejisi. mesela Murad Turkiye de eczanelerde satilirken ABD de magazalarda satiliyor. Buna bircok markayi ornek gosterebiliriz. amac sen de olusan dusunceyi yaratma zaten ama bilincli olup bunlara kanmamak ve deneyerek en uygun urunu bulmaliyiz canim.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Hacercim makyaj ürünlerinde doğal ürünlere yöneldiğini söylüyorsun peki cilt bakımında neden eczanelerde satılan ürünler yerine tamamen kozmetik içerikli ürünler tercih ediyorsun

    YanıtlaSil
  5. Ah kızlar birbirinizi o kadar yanlış anlamışsınız ki = ) Ebru'cum öncelikle seninle ilgili bir durum söz konusu değil, boşuna alınganlık yapmışsın. Eczane ürünlerine gelince, ben deneme-yanılma yöntemi ile ürünlerimi seçiyorum. Şu anda kullandığım ürünlerin içeriklerini yukarıda paylaştım. Makyaj ürünlerinde seçici davranıyorum, ancak söz konusu bakım olunca en doğal olduğunu savunan bazı markaları kullandım ve bana çok kötü gelenler oldu. Örneğin ezcane markası dediğimiz bazı markaların şampuan ya da sabunları saçlarımı felaket duruma soktu. Cilt yağları yüzümde kocaman sivilcelere neden oldu. Hal böyleyken, bana iyi gelen ürünü bırakıp eczane markası dediğimiz markalara yönelmek bana şu anda mantıklı gelmiyor. Sonradan fikrim değişir mi bilemem tabi...

    FashionAndMakeupFreak ve Ozg, yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Farklı görüşlere saygılı olmalıyız = )

    YanıtlaSil
  6. Hacercim içerik olarak herkes farklı seçim yapar;fakat ambalaj da çok önemli.Şöyle ki:
    1. Kavanozda olması benim asla tercih etmeyeceğim bir durum.Antioksidanlı ise havayla temasında etkisi azalabilir.Parmakla aldığında bakteri oluşabilir.
    2.Kavanozda değilde tüpte olsa dahi kabının şeffaf olması-toniğinde olduğu gibi-güneş ışığı ile direkt temas demektir.Varsa kutusunda ışıksız yerde muhafaza etmeni öneririm.
    3. Evet takıntılıyım amacım seni ürün seçimini eleştirmek değil güle güle kullan. Sadece bir biyologdan öneri.. Özge..

    YanıtlaSil
  7. ürünlerin içeriklerini beğenmedim kavanoz (hem de cam kavanoz) olması parfümlü olması da kötü ayrıca kırışıklık kremleri tamamen palavra hiçbir krem dermis tabakasına geçmez epitelde kalır ve kırışıklıkla ilgili kollajen ve elastik lifler dermis tabakasındadır.

    YanıtlaSil
  8. Hacercim o konuda haklısın aslında bazen eczanelerde satılan ürünlerde sorun yaratabiliyor ama sana bir biyolog olarak önerim bioderma bir eczanaye gittiğinde deneme ürünlerinden iste ve dene gerçekten mükemmel özellikle temizleyici olarak sensibio h2o muhteşem bir ürün denemeni öneririm sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Tonikten ben de birkaç şişe kullandım, memnun kaldığım bir üründü. Ürünlerini güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  10. canım ben de estee kullanıyorum sana idealist serumu da öneriyorum kadife oluyor yüzün mağazada bi denersin sana daha ayrıntılı anlatırlar :)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Dermokozmetik urunlerin turkiyede eczanede satiliyor olmasi kozmetik olduklari gercegini degistirmiyor ve bu urunlerin cogu yurtdisinda eczanede satilmiyor. Burada eczanede satilmasi ve dermatologlarin bu urunleri tavsiye etmesi pazarlama faaliyetinin bir parcasidir.
    Gercekten yorum yaparken de bilgi ve sorumlulukla yorum yapmak gerek.
    Bir yorumcunun Biodermayi tavsiye ettigini gordum. Bence bu tarz tavsiyeler de yanlis. Benim sorunlu bir cildim var ve sebium serisini kullaniyorum, bana iyi geldi. Ama temizleyicisi cildime iyi gelmedi, Atoderm dus jelini kullandim cildimi kuruttu. Ama bunlar benim cildim icin gecerli. Baskasina iyi gelir. O nedenle dogrusu guvendiginiz bir dermatolog tavsiyesiyle urunleri secmek.

    YanıtlaSil
  12. Bende este ürünlerininden kırışıklık için olanlar nemlendirici ve serumunu kullanıyorum,mükemmel diyebilirim çok memnunum. tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  13. ürünlerin içeriklerini paylaşman gerçekten çok hoşuma gitti, teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
  14. bende kullanıyorum 5 gün oldu bakalım sonuç nasıl olacak :)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, gözzz kremi jel mi, yapsı nasıl acaba?

    YanıtlaSil
  16. Merhaba aranıza yeni katıldım. Ben Bionem olarak bir nemlendirici aldım geçen gün. fiyatı oldukça makul ve etkisi de mükemmel. tavsiye ederim.

    YanıtlaSil