14.01.2011

Mac İzmir Açılışı

Merakla beklenen Alsancak Mac açılışının tarihinin 17 Ocak olduğunu size büyük sevinç içinde duyurmuştum. Birkaç gün öncesinde ben ve birkaç İzmirli blogger'a gönderilen mailde; aşağıdaki davetiye yer almaktaydı.

Adsız

Ancak bugün, yani 14 Ocak günü öğlen aldığım habere göre Mac Alsancak mağazası açılmış ve satışa başlamıştı. Davetiyede üstüne basarak vurgulanan yalnızca İzmirli bloggerlara özel yapılacak ve tanıtılacak ChamPale koleksiyonundan bahsedilirken ve 17 Ocak tarihinde açılış yapılacağı söylenirken; duyduğum bu habere üzülmüştüm.

Arkadaşlarım ile konuştuğumda, biz eğlenmemize bakalım dediler. Onlara hak verdim.
Ancak Mac gibi gelişini uzun süredir dört gözle beklediğimiz ve profesyonel diye kabul ettiğimiz bir markanın böyle bir organizasyon hatasında bulunması beni çok düşündürdü.

Akşam saatlerinde yine büyük bir heves ile hazırlanarak arkadaşlarım ile buluştuk ve birlikte, tam da davetiyede belirtilen saatte yani 20:00'da mağazaya girdik. Ancak mağaza içerisinde birçok kişi alışveriş yapıyor, ürünler hakkında bilgi alıyordu. Bizim orada bulunduğumuz süre içerisinde de birçok kişi mağazaya girip alışveriş yapmıştı.

Sonradan gelen arkadaşlarımız ile ortalama 10 kişi kadar bir grup oluşturduk.
Ancak girdiğimiz andan itibaren ortalama 10 dakika boyunca zaten küçük olan mağaza içerisinde birilerinin bizimle ilgilenmesini bekledik. İstanbul Mac'te görevli olan birkaç makyör ve makyöz de bize ChamPale koleksiyonunu tanıtmak istedi. Ancak biz, bize özel bir davet yapıldığını, koleksiyon tanıtımının özel olarak yapılacağını söyledik. İçimizden biri, "Bizim geleceğimizden haberiniz yoktu sanırım, herkes bizim kim olduğumuzu soruyor." dediyse de aldığımız cevap "Hayır, haberimiz vardı." oldu ki beni kesinlikle tatmin etmedi.

10 dakika sonrasında kendi aramızda yaptığımız sohbetler sonrası bir yönetici, bize ChamPale koleksiyonundaki ürünlerden bahsetti. Ancak bu konuşma arasında, bizler sanki acemi ya da koleksiyon hakkında bilgisiz insanlarmışız gibi "Bilmem biliyor musunuz, koleksiyon adını şampanyadan alıyor..." tarzındaki cümleleri de benim gözümde bir eksi daha oldu.

Daha sonrasında mağaza içerisindeki ürünlere göz attık ve birkaçımız (ben de dahil) makyaj uygulaması yaptırdık. Ben makyaj uygulaması yaptırırken "Açılış tarihi olarak 17 Ocak denildi, ancak bugün alışverişe gelenler vardı." diye söylediğimde aldığım cevap ise "Bugün sadece davetli blog sahipleri çağırıldı, diğer gelenleri de geri çeviremedik." oldu. Ancak yine aldığım duyumlara göre gün içerisinde mağazaya blog sahibi olmayan birçok normal müşteri girmişti.

Mac markası, ürünleri ya da ChamPale koleksiyonu ile ilgili olumlu ya da olumsuz bir yorumda bulunmuyorum. Ancak bu akşam yalnızca BLOGGERLARA özel yapılacağı söylenen organizasyonun, Mac gibi bir markaya yakışmayacak türden olduğunu belirtmek istiyorum. Belki bunlar önemsiz ya da büyütmeye değmeyecek şeyler. Ancak uzun süredir beklediğim ekip ve yapılmasını ümit ettiğim açılış bu değildi...

Elbette ihtiyacım olan ürünler ve tanıtımlar için mağazaya gideceğim. Daha önce de belirttiğim gibi mağazaya, çalışanlarına karşı bir yorumum yok. Organizasyon kopukluğu ve bize karşı ilgisizlik beni bir makyaj blogcusu olarak kırdı.

Koleksiyon ve mağaza hakkındaki ayrıntılı yazıyı Makyaj Çantam yazacaktır diye düşünüyorum.

Tüm İzmirlilere tekrar hayırlı olsun. RESMİ (!) açılış 17 Ocak'ta. Keyifli alışverişler...

4 yorum :

  1. Bence bu kadarbeklediginiz bir markayı ilk günden kusturmeyin be gülüm:) istanbulda da böyle aksaklıklar olabiliyor ama sorun yapılacak bir olay değil sanki... Ki biz İstanbul'daki bloggerlar,Cagla hanımın sizler için ne kadar emek verdigini çok yakından biliyoruz :) sonuçta bu sevgi ve hasretle beklenen bir ilk açılış...

    YanıtlaSil
  2. Bence bu kadar tepki gösterme. Mac sizleri bir kenara atmaz hiç bir zaman.
    Workshop zaten özel ilgi görebileceğimiz bi durum. İzmirde mağaza olmaması ve daha yeni açılışı önemli bir konuyken, daha açılmadan sizle ilgilenmeleri beklentisi sanırım davetiyeyi gördüğündeki ilk heves ve heyecandan kaynaklanıyor olabilir.
    Ha ilk günden ben de hiç memnun kalmadım, bir çok blogda ve twitterda da az söylenmedim ama maruz görmek lazım. Çünkü mağaza gerçekten çok küçük ve İstanbuldan gelen Mua lar hariç bütün çalışanlar çok heyecanlı ve acemiydiler. Bir tanesini ben sakinleştirdim hatta :)

    YanıtlaSil
  3. ben de izmirliyim yeri nerde acaba????

    YanıtlaSil
  4. Alsancak Meksika Sokağı'nda. Mango'nun iki alt sokağında.

    YanıtlaSil